The Economist: Filmat më të mirë të vitit 2023

Revista prestigjioze britanike “The Economist” e ka bërë përzgjedhjen e filmave më të mirë të vitit 2023.

“Anatomy of a Fall”

Një burrë gjendet i vdekur në dëborë jashtë shtëpisë së tij alpine. A është hedhur nga dritarja apo është shtyrë nga gruaja e tij? Fitues i Palmës së Artë, çmimi kryesor në Festivalin e Filmit në Kanë, ky film i zhanrit dramë në sallën e gjyqit të Justine Triet-it është njëkohësisht një rrëqethës dhe një shqyrtim i pakursyer i rivaliteteve seksuale dhe profesionale brenda një martese.

“The Boy and the Heron”

Hayao Miyazaki, një bashkëthemelues i Studio Ghibli, ka thënë se ky do të jetë filmi i tij i fundit. Një përrallë e fshehtë, kozmike për heqjen dorë nga e kaluara, “The Boy and the Heron” është i krahasueshëm me disa nga kryeveprat e mëparshme vizionare të zotit Miyazaki.

“The Creator”

Një nga filmat e paktë të fundit të filmave fantastiko-shkencor që nuk bazohet në një ekskluzivitet komik ose filmi superhero, ky epik mbresëlënës luftarak luan John David Washington si një ushtar në betejën midis njerëzve dhe robotëve. Inteligjenca artificiale është faqeziu aktual i preferuar i Hollivudit, siç tregoi “m3gan” dhe seria e fundit “Mission: Impossible”.

“The Holdovers”

Në vitin 1970, një mësues historie i ndyrë (Paul Giamatti) detyrohet të kalojë festën e Krishtlindjeve në një shkollë me konvikt me një student të padisiplinuar (Dominic Sessa) dhe një kuzhinier të vdekur (Da’Vine Joy Randolph). Duke e ribashkuar regjisorin dhe yllin e “Sideways”, një film hit i vitit 2004, kjo komedi humane, gazmore tashmë ndihet si një klasike festive.

“Holy Spider”

Një gazetar i ashpër (Zar Amir Ebrahimi) heton rastin e një vrasësi serial i cili po i vret prostitutat në qytetin iranian të Mashhadit, vetëm për të gjetur se shumë nga banorët e qytetit e mbështesin vrasësin. Thrilleri i errët i Ali Abbasit mund të jetë një kritikë fyese ndaj Iranit, por është i rëndësishëm edhe për politikën populiste në Perëndim.

“How To Have Sex”

Një dramë tronditëse e moshës madhore rreth tre nxënëseve britanike në një paketë pushimesh hedoniste në Kretë. Tara (Mia McKenna-Bruce) duket se po e kalon kohën e jetës së saj, por Molly Manning Walker, shkrimtarja-regjisorja, e zbulon cenueshmërinë nën guximin adoleshent.

“Killers of the Flower Moon”

Robert De Niro dhe Leonardo DiCaprio luajnë bashkë në këtë sagë shkatërruese të krimit të vërtetë nga Martin Scorsese. De Niro është baroni i bagëtive që e ka rrëmbyer tokën, i cili ka vrarë dhjetëra njerëz Osage në Oklahoma në vitet 1920. DiCaprio është njeriu i ulët që e helmon gruan e tij dinjitoze Osage (Lily Gladstone).

“Maestro”

Bradley Cooper u ndëshkua për protezën e hundës në filmin e tij biografik të Leonard Bernstein, por “Maestro”, të cilin ai e shkroi dhe e bëri regjinë gjithashtu, është i pasur, i ndjeshëm dhe dashamirës, dhe Cooper sjell guxim dhe patos të parezistueshëm në rolin kryesor. Carey Mulligan shkëlqen edhe më shumë si gruaja besnike, por konfliktuale e Bernstein.

“Oppenheimer”

Një biografi komplekse, shqetësuese, teknikisht e mrekullueshme e J. Robert Oppenheimer (Cillian Murphy). Christopher Nolan kalon mes disa periudhave të ndryshme kohore për ta shqyrtuar politikën pas Projektit Manhattan dhe pyet se çfarë lloj personi do ta ndërtonte një armë të atillë që mund ta shkatërrojë botën.

“Past Lives”

Një vajzë 12-vjeçare shpërngulet me familjen e saj nga Koreja në Kanada, duke e lënë pas të dashurin e saj të fëmijërisë. Njëzet e katër vjet më vonë, ata takohen përsëri në Nju Jork.

“Poor Things”

Në adaptimin e egër shpikës të Yorgos Lanthimos të romanit satirik të Alasdair Grey, një grua (Emma Stone) rikthehet nga vdekja nga një shkencëtar i çmendur (Willem Dafoe) pa kujtime për jetën e saj të mëparshme. Në një turne të stuhishëm në Evropë, ajo mëson për konventat e shoqërisë dhe i shkatërron të gjitha.

“Reality”

Historia e vërtetë e një sinjalizuesi të ri, Fituesi i realitetit (Sydney Sweeney), i cili u mor në pyetje në shtëpinë e saj nga agjentët e FBI-së në vitin 2017. Çdo linjë dialogu është nxjerrë nga regjistrimet e bëra në atë kohë, kështu që drama e Tina Satter ka natyralizmin e një dokumentari dhe tensionin e një thrilleri.

“The Taste of Things”

Filmi për ushqimin për t’i dhënë fund të gjithë filmave ushqimorë? Pjesa më e madhe e “The Taste of Things” përbëhet nga gosti të shijshme franceze që përgatiten, ngadalë dhe me kujdes, në një kuzhinë idilike të shekullit të 19-të. Si pjatë anësore, ekziston një romancë e butë e moshës së mesme midis një kuzhinieri të shkëlqyer (Benoît Magimel) dhe kuzhinierit të tij besnik (Juliette Binoche).

“The Zone of Interest”

Një triumf i jashtëzakonshëm nga Jonathan Glazer, ky film e dramatizon rutinën shtëpiake të Rudolf Höss (Christian Friedel), komandant i kampit të përqendrimit të Aushvicit. Ai dhe familja e tij nxitojnë me shërbëtorët e tyre, duke e injoruar vrasjen masive të industrializuar që po kryhej pikërisht mbi murin e kopshtit të tyre./The Economist

Përgatiti: Nuhi Shala